B365.realitatea.net informeaza : O "Autostrada pietonala" va fi construita in centrul Bucurestiului - VEZI 39 DE PROIECTE
In septembrie se da startul pentru transformarea Bucurestiului. Un consortiu de 14 companii a pus la cale o noua strategie de dezvoltare a centrului Capittalei, ce urmeaza a fi lansata luna viitoare de municipalitate. Vor fi construite noi poduri peste Dambovita, sute de locuri de parcare si kilometri intregi de trasee pietonale. Arhitectii spun ca odata pusa in aplicare, noua strategie va schimba complet centrul orasului.
Planul Integrat de Dezvoltare Urbana a Capitalei (PIDU) cuprinde 39 de proiecte cu 43 de subproiecte subconexe cu o valoare estimata la peste 100 milioane euro. Principalul obiectiv al strategiei este acela de a recupera centrul Bucurestiului ca zona de interes pentru bucuresteni si pentru investitori. In acest scop se propune reducerea traficului rutier prin mutarea automobilelor catre inelul median si catre centura, realizarea unui sistem integrat de parcari mici si medii, cu mai putin de 500 de locuri, crearea de noi spatii publice si de loisir si construirea mai multor trasee pietonale.

Prioritatea numarul 1: pietonul

"Sangele intr-o zona centrala a unui oras mare nu este automobilul, ci pietonul care cheltuieste mai multi bani acolo si nici nu este poluant. In noua strategie, prioritari sunt pietonii, apoi bicicletele, transportul in comun si abia apoi autovehiculele", a declarat pentru B365.ro arhitectul Teodor Frolu, Senior Partner Space Syntax, una din companiile care a lucrat la PIDU.
Potrivit strategiei propuse de arhitecti si aprobata de Primaria Capitalei "strazile si bulevardele din zona centrala trebuie sa aiba un rol in sustinerea vietii urbane si nu pentru tranzit". "Arterele din centru trebuie tratate ca strazi cu caracter local, care sa sustina activitati comerciale, culturale si de loisir, caracteristicile esentiale ale unui centru urban european. Un prim pas pentru a oferi un nou model, sustenabil, de mobilitate urbana consta in reconfigurarea a 23 de strazi, avand prioritate pentru pietoni si biciclisti", se precizeaza in proiect.
In PIDU sunt prevazute mai multe trasee pietonale si pentru biciclisti."Vor fi facute trasee pietonale de la Piata Romana la Piata Rahova, Gradina Botanica, Hala Traian, prin reconfigurarea circulatiei auto si reducerea benzilor de circulatie in favoarea trotuarelor", a declarat pentru B365.ro, Gheorghe Patrascu arhitectul-sef al Capitalei.
Primele lucrari in acest sens au si inceput. Pe Calea Victoriei, intre intersectia cu Bd. Regina Elisabeta si pana la Splaiul Independentei, trotuarele sunt largite pentru a face loc pietonilor. In strategie este prevazuta si o "autostrada a pietonilor" intre Piata Romana, Universitate si Biserica Antim. De asemenea, se propune si supratraversarea Bulevardului Natiunilor Unite printr-un pod pietonal si ciclist pentru a crea o legatura directa intre Parcul Izvor si Dealul Palatului Parlamentului, in scopul facilitarii accesului la Muzeul National de Arta Contemporana.