8222;Prioritatea nationala”, finalizata in 100 de ani
     
      
Monitorul de Galati
      
Marti, 31 Octombrie 2006
      
1277
      
     
    
    
    
            Presedintele Organizatiei Judetene a PSD Galati, deputatul Dan Nica, sustine ca suma alocata in proiectul de buget pentru 2007 pentru Coridorul european IV este de 1% din valoarea totala si permite finalizarea acestei autostrazi in 100 de ani. Potrivit declaratiilor deputatului galatean, doar prima etapa din Coridorul IV, adica Arad-Timisoara-Lugoj, cu o lungime de 49 km, se regaseste ca proiect in bugetul pentru 2007 al Ministerului Transporturilor, cu suma de 68.207.000 lei. Acest lucru inseamna 20 de ani doar pentru finalizarea acestei etape. 
„In rest, nici macar un singur cuvint despre celelalte portiuni ale autostrazii 'prioritate nationala', Coridorul european IV - Lugoj - Deva - Sibiu - Rimnicu Vilcea - Pitesti - Bucuresti, cu o lungime de 415 km, si, in afara de by-pass-uri, doar promisiuni... fara bani. In sedinta de marti, 31 octombrie, a Comisiei de Industrie si Servicii a Camerei Deputatilor, daca nu vor fi introduse modificarile necesare, voi cere respingerea proiectului de buget pentru 2007 al Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului”, a precizat Dan Nica.
Autostrada Bechtel va fi intirziata cu 21 de ani
Demnitarul galatean a mai precizat ca valoarea alocata pentru constructia autostrazii Brasov-Cluj-Bors este de 489.365 milioane de lei. „Adica doar 4% din valoarea totala a proiectului, ceea ce inseamna ca autostrada Transilvania va intirzia cu 21 de ani, si nu cu 1 an, asa cum declara ministrul Borbely. Pentru ca nu stie citi bani a alocat propriul minister, ii recomandam sa citeasca proiectul de buget pentru 2007, capitol 84.01. De altfel, Comisia pentru Industrie va discuta amendamentul pe care l-am depus, de suplimentare a fondurilor alocate acestui proiect cu suma de 800.000.000 lei, ceea ce va permite finalizarea autostrazii Transilvania conform programului stabilit in 2004 si recuperarea intirzierii de 1 an si jumatate datorata blocarii acestui proiect de catre ministrul Gheorghe Dobre”, a mai spus Dan Nica.
Investitiile in realizarea acestor coridoare europene si a unor drumuri ce ar putea atrage, sa zicem, turistii din Europa, nu fac posibil acest lucru si se pare ca guvernantilor nu le pasa, in conditiile in care vecinii bulgari ne-au luat „maul” la capitolul autostrazi si drumuri.
    
    
    
    
    
    
    
     
      
       
       
        
		
        
         
 Euronews
         
 Miercuri, 30 Aprilie 2025
         
 1277
         
        
       
      
     
      
       
       
        
		
        
         
 Euronews
         
 Miercuri, 30 Aprilie 2025
         
 1277
         
        
       
      
     
    
     
      
       
       
        
		
        
         
 Euronews
         
 Miercuri, 30 Aprilie 2025
         
 1277
         
        
       
      
     
      
       
       
        
		
        
         
 Euronews
         
 Sambata, 8 Martie 2025
         
 1277